Top Social

Cynamonowe ciastka czyli Cookie Monster w kuchni...

wtorek, 29 stycznia 2013
Cześć wszystkim, dziś znowu lekki temat czyli kruche cynamonowe ciastka. Sezon świąteczny już dawno za nami, a tu takie korzenne przysmaki. Cynamon to jedna z moich ulubionych przypraw, dodaję ją do wszystkiego ciast, naleśników i jak mi się zdarzy to nawet do kawy. Wczoraj zamiast się uczyć, (4 egzaminy w weekend) wzięło mnie na pieczenie :).


Co będzie nam potrzebne (składniki 2 dwie blachy):
  • 420g mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 180g cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • ½ łyżeczki imbiru
  • 200g masła
  •  2 jajka

Wszystkie składniki mieszamy i pamiętamy że jajka na końcu. Jeżeli ciasto klei się do rąk trzeba podsypać mąką. Wkładamy je na 30 min do lodówki. Później wycinamy swoje ulubione kształty, ja niestety musiałam ograniczyć się kółek, chyba że macie zdolności i coś same wykroicie (no chyba że macie foremki). Blachę należy wysmarować masłem lub wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nastawiamy na 180 stopni i ciastka pieczemy 15-18 min, aż będą zarumienione.
Co mi towarzyszyło w trakcie pieczenia?

I jak wyszły? Powiem szczerze że jestem w szoku, raczej sporadycznie piekę bo jest to jednak czasochłonne i prądochłonne :D. Ale ciasteczka smakują całej rodzinnie i dostałam zlecenie na następne w przyszłości. Od brata nawet dostałam 2 masy krówkowe, czyli następna rzecz do zrobienia to Banoffee, czyli banany z toffie :D.

A teraz smacznego i idę robić obiad!
2 komentarze on "Cynamonowe ciastka czyli Cookie Monster w kuchni..."

Auto Post Signature

Auto Post  Signature