Avocado, trochę inaczej...

wtorek, 9 lutego 2016
Cześć wszystkim! Ostatni post o koktajlu chyba przypadł Wam do gustu, więc dziś kolejny pomysł. Wiele osób pisało, że to coś mało jak na śniadanie :). Generalnie ja nie lubię jeść dużo z rana, ciężko mi coś więcej wepchnąć. Jem co 3-4 godziny, więc następny posiłek jest już bardziej konkretny. Pamiętajcie, że koktajl można również pić w innych porach dnia, ale ważne żeby nie spożywać owoców i warzyw po godz. 18. Inspiracją do mojego koktajlu było zdjęcie które znalazłam na tumblrze z koktajlami i postanowiłam spróbować. Od razu mówię, że może on nie przypaść wszystkim do gustu bo jednym ze składników jest avocado.


Do blendera wpadło:

1 dojrzałe avocado
1 limonka
1 banan
1 łyżeczka miodu
pół szklanki wody


Ja sama rzadko jem avocado, bo nie jestem jakąś wielką fanką. Kiedyś używałam je zamiast masła na kanapki. Teraz właściwie nie jadam pieczywa więc już tak nie eksperymentuje. Jak wiadomo avocado jest dość kaloryczne, ale zawiera zdrowe tłuszcze więc warto czasem się skusić. Nie bójcie się tłuszczy, są one potrzebne do właściwego funkcjonowania naszego organizmu. Avocado jest źródłem wapnia, potasu, wit. C, E i A, ale również kwasu pantotenowego. A co daje nam ten kwas? Uczestniczy on w regeneracji tkanek, poprawia stan włosów oraz pigmentację naszej skóry. Jak również zapobiega przemęczeniu i usprawnia układ pokarmowy oraz nerwowy. Oczywiście nie występuje on tylko w avocado więc nie ma tragedii :).

Do avocado dorzuciłam również kiwi, miód i limonkę dla smaku. Gdy już zmielicie te 4 składniki należy dodać wodę. Ponieważ konsystencja nie nadaje się do picia, wystarczy pół szklanki wody. Należy wlewać po trochu i blendować. Jeżeli nadal będzie dla Was za bardzo gęste można dolać trochę więcej wody nic to nie zaszkodzi, a przynajmniej więcej wody dostanie się do organizmu :).



Któraś z Was kiedyś próbowała koktajlu z avocado? Może jakieś pomysły?
Pozdrawiam,
Joy of Jelly






12 komentarzy on "Avocado, trochę inaczej..."
  1. Z avocado koktajli nie robiłam, jedynie pastę na kanapki. :D Ale w wakacje notorycznie piłam koktajl z pietruszki, banana i jabłka. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słyszałam że wiele osób miesza właśnie pietruszkę z jabłkiem ale i z marchewką. Ostatnio bardzo lubię dodawać mięte do koktajli wydają się bardziej orzeźwiające.

      Usuń
  2. W koktajlu awokado jeszcze nie piłam, ale za to jestem od niego uzależniona we wszelkich sałatkach, a także na grzankach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogólnie walorów smakowych nie ma ale wiadomo że koktajl robi się zdrowszy :).

      Usuń
  3. Ja do awokado nie mogę się przekonać ostatnia szansa to właśnie będzie w koktajlu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja muszę w końcu spróbować Guacamole bo nigdy nie jadłam :)

      Usuń
  4. Nie przepadam za tym owocem, ale być może w takim zestawieniu smakuje dużo lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W koktajlu jest nie wyczuwalne, wieczorno wypróbować.

      Usuń
  5. Ja preferuje awokado jako pastę do kanapek zamiast masła. Nie dość ze pyszne to jeszcze zdrowe ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak kiedyś robiłam jak jadłam pieczywo regularnie.

      Usuń

Auto Post Signature

Auto Post  Signature