Słońce w słoiku...

poniedziałek, 18 kwietnia 2016
 
 Hej wszystkim! Czegoś ostatnio brakowało na blogu, a dokładniej postu jedzeniowego. Zainspirowana piękna pogodą postanowiłam zrobić sobie koktajl na śniadanie. Tym razem owocowy z nutką korzenną i miodem. Wyszedł przepyszny i żałowałam że było go tak mało. Tak więc zapraszam.

Jak widzicie na zdjęciu, bazą dla soku są owoce które używam w sumie większości swoich koktajli, czyli banan i pomarańcza. Postanowiłam trochę urozmaicić koktajl dodając cytrynę, miód i imbir. Tak więc do blendera tym razem wpadło...


   Przez Wielkanoc i moje jedzeniowe szaleństwo (oooj tyle ciast <3) moja skóra niestety nie wygląda najlepiej. Pojawiły się krostki, przetłuszcza się, a dodatkowo wpadło trochę na wadze. Imbir i cytryna są więc moimi przyjaciółmi od niedawna. A czemu? W imbirze zawarta jest kapsaicyna która jest odpowiedzialna za ostry smak i to właśnie ona sprawia że temperatura naszego ciała wzrasta, a organizm zużywa więcej kalorii co pomaga w chudnięciu. Dodatkowo imbir pomaga nam w trawieniu, a dokładniej pobudza wydzielanie śliny i soku żołądkowego. Działa rozkurczowo i na wzdęcia. Ważne żeby osoby które mają problem z żołądkiem nie jadły za dużo imbiru ponieważ może ich podrażnić. 


Cytryna jak wiadomo jest bogata w witaminę C, ale jest również świetnym źródłem wit. E, potasu, żelaza, magnezu i witamin z grupy B. Cytryna tak samo jak imbir poprawia trawienie, dodatkowo oczyszczając nasz organizm z toksyn. Jeśli nie przeszkadza Wam smak cytryny, a chcecie wspomóc odchudzanie to warto sięgnąć rano po wstaniu po wodę z plasterkiem cytryny. Ja użyłam tylko połówki ponieważ nie chciałam "zepsuć" smaku koktajlu aby nie był kwaśny, jeśli chodzi o miód dałam pół łyżeczki. Kolor wyszedł świetny i zachęca do picia. Życzę więc smacznego. 



Nie wiem czy Wy też tak macie, ale gdy piszę lub czytam o jedzeniu od razu robię się głodna.
Pozdrawiam,


18 komentarzy on "Słońce w słoiku..."
  1. Super! Musze wypróbować Twój przepis! i w ogóle muszę wrócić d koktajli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę się już doczekać truskawek i malin :)

      Usuń
  2. Codziennie rano robię sobie drinka z imbiru i cytryny - świetny na pobudzenie :) Twój smoothie również wygląda apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie ciężko wypic wode z cytryną, a co dopiero z dodatkiem imbiru ;P

      Usuń
  3. Zdecydowanie musiałabym zrezygnować z imbiru, bo go nie lubię, ale pozostałe składniki często goszczą w moich koktajlach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez go nie lubie dlatego dodaje niewiele aby nie był wyczuwalny ;)

      Usuń
  4. Uwielbiam koktajle w każdej postaci, chętnie wypróbuje Twój przepis. Uwielbiam połączenie banana z pomarańczą!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko że sezon na pomarańcze się już skończył :( no ale będę testować inne połączenia

      Usuń
  5. Banan i pomarańczka mniaaaam! Z cytrynką też pysznie. Imbiru sobie chyba w tym wszystkim jednak wyobrazić nie umiem :) Nie wiem nawet czu lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imbiru bardzo nie lubię :P, ale dodaję czasami do koktajlu żeby wspomóc moje "odchudzanie" :P.

      Usuń
  6. Smacznego! Uwielbiam koktajle i soki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :), ja również. Nie mogę się doczekać aż pokażą się inne owoce.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Warto, jeden z prostszych i tańszych koktajli.

      Usuń
  8. Ja zawsze jak oglądam rewolucje kuchenne to lecę do kuchni bo jestem głodna :)
    Zapraszam na nowy post i zachecam do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ufff jak to dobrze że nie oglądam telewizji :)

      Usuń

Auto Post Signature

Auto Post  Signature