Top Social

Krem z cukinii z grzankami...

poniedziałek, 16 maja 2016
 
 Hej wszystkim! Z racji tego, że zadbałam trochę o swoja dietę i znowu zaczęłam gotować przedstawiam Wam kolejny przepis. Tym razem czas na zupę, a właściwie krem z cukinii z grzankami. Przyznaje się - zup nie gotuje, bo nie umiem. Za to kremy są dla mnie o wiele łatwiejsze.



Składniki:


- 1 duża cukinia
- 1 duży ziemniak
- 1/2 średniej cebuli
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki masła
- 1 łyżka oliwy z oliwek
-750 ml bulionu warzywnego
- 1 łyżka mąki pszennej lub ziemniaczanej
- 2-3 czubate łyżki jogurtu greckiego
- sól oraz pieprz
- grzanki

   Ziemniaka obieramy, następnie kroimy wraz z cukinią w kostkę. Cebulę oraz czosnek drobno posiekać, posolić i zeszklić na maśle i oliwie w rondlu. Najlepiej żeby to był dość głęboki, aby podczas blendowania nic nie ochlapało Wam wszystkiego dookoła. Dodać ziemniaki, a za chwilę cukinię i smażyć przez około 5 minut, od czasu do czasu mieszając. W tym czasie warto przygotować sobie bulion w osobnym garnku. 



   Do warzyw wlewamy jedną szklankę bulionu, zagotować i dusić pod przykryciem przez około 4 minuty. Po tym czasie wlewamy pozostałą część bulionu. Gotujemy i czekamy aż zmiękną warzywa, powinno to potrwać ok 10 minut. Pod koniec gotowania dodajemy mąkę wymieszaną z kilkoma łyżkami zimnej wody. Zupę zagotować i odstawić z ognia.


   Teraz chyba najtrudniejsza rzecz jak dla mnie przy gotowaniu czyli mieszanie zimnego z ciepłym. Jogurt wyłożyć do kubka i rozprowadzić z kilkoma łyżkami zupy, dodając je stopniowo. Powoli wymieszać zawartość kubka z pozostałą zupą. Doprawić solą i pieprzem, a następnie zmiksowaćZaraz podawać, po dodaniu jogurtu nie zagotowywać. Podawać z grzankami: dowolny rodzaj pieczywa pokroić w kostkę, rozłożyć na blasze do pieczenia i zrumienić w piekarniku. Bądź można się wylenić jak ja i kupić gotowe grzanki. 



A jak z zupami u Was? Wolicie kremy czy zupy?
Pozdrawiam,


18 komentarzy on "Krem z cukinii z grzankami..."
  1. Ja uwielbiam zupy i mogłabym jeść je codziennie. To ten rodzaj potraw, który mi nie nudzi sie nigdy. A zupy kremy? Kocham! Z cukinii jeszcze nie robiłam, zabieram sie za nia jak pies do jeża haha :D jadłam jakiś czas temu przepyszny krem, który był pikantny i bardzo aromatyczny i marzy mi sie, zeby wyszło mi cos takiego, bo było obłędne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam krem z kalafiora właśnie taki pikantny :). Ale jak chciałam dodać dla Was przepis to kalafior znikł z półek sklepowych :P.

      Usuń
  2. Wygląda pysznie, nie jadłam kremu z cukinii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja cukinie dopiero w tym roku odkryłam :P, ale wiem że będzie pojawiać się u mnie częściej.

      Usuń
  3. Ja jakoś nie przepadam za zupami więc rzadko je jem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja głupio się przyznać ale właściwie zupy jem co drugi dzień ^^

      Usuń
  4. ja uwielbiam robic zupe pomidorowa lekko ostra z makaronem ala lane kluski! albo klasyczny rosół! zrobie go na bank z czw na pt bo piastonalia trwaja i trzeba mieć coś na drugi dzień haha :D
    jakis czas temu robilam krem z pomidorów i też mi smakował :) jestem ciekawa tego smaku!

    moze sama kiedys dodam do siebie jakieś przepisy na bloga :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaj, dodaj :) chętnie coś przetestuje. Ja akurat jem często w pracy zupę pomidorową ale na słodko, a rosół dla mnie niestety za tłusty.

      Usuń
  5. Cukinie uwielbiam, ale nie miałam okazji jeść jej jako krem. Chętnie wypróbuję Twój przepis bo zupy krem są przepyszne. Ciekawe połączenie z grzankami, wygląda bardzo apetycznie ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zaczełam robić właśnie eksperymenty z kremami :). Grzanki za to dodatkowo napychają.

      Usuń
  6. ja wolę zupy, ale kremem też nie pogardzę :D generalnie jak ktoś mi ugotuje to jem prawie wszystko, a samej mi się nie chcę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :), ja na szczęście uwielbiam gotować i jeść z resztą.

      Usuń
  7. Uwielbiam zupy kremy! A z grzankami, to już w ogóle cud miód :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie grzanki dobrze przyprawione potrafią dużo zmienić :)

      Usuń
  8. Często mam podobne zupy w domu, chyba najbardziej lubię dyniową ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dyniowej jeszcze nigdy nie próbowałam :)

      Usuń

Auto Post Signature

Auto Post  Signature