Pieczone placki bananowe...

czwartek, 5 maja 2016
   Hej wszystkim! Dziś będzie trochę kulinarnie, ale bez soków czy koktajli do picia. Tym razem mam dla Was łatwy i szybki przepis na śniadanie. Tak jak widać w tytule będą to pieczone placki bananowe. Jest to opcja dla osób które nie lubią smażyć na patelni i wolą zrobić wszystko na raz.


Składniki na 4 placki:
- 4 banany
- 3 jajka
- 1,5 łyżki masła orzechowego
- 0,5 łyżeczki cynamonu

   Jak widzicie przepis jest bez mąki więc jeśli ktoś ma problem z glutenem to placki może spróbować. Cynamon dodany jest do smaku, jeśli go nie lubicie oczywiście możecie nie dodawać. Całe przygotowanie trwa dłużej niż 3 minuty. Obieramy i kroimy banany w plasterki, wrzucamy je do miski i rozgniatamy widelcem. Najlepiej wybrać te dojrzałe ale u Nas w sklepie niestety takich nie było i wzięliśmy lekko zielone. Pamiętajcie im owoce bardziej dojrzałe tym więcej cukru mają w sobie i są bardziej kaloryczne.


   Następnie do miski wrzucamy pozostałe składniki. Aby masa miała jednolitą konsystencję należy wszystko zblendować, szczególnie zwrócicie uwagę na banany aby wszystkie były zmiksowane. My użyliśmy masła orzechowego, możecie użyć jakiego chcecie, może być równie dobrze migdałowe.


  Na blachę z piekarnika, trzeba wyłożyć papier do pieczenia. Nie trzeba dzięki temu używać żadnego dodatkowego tłuszczu, oraz jest to pomocne przy wyjmowaniu placków z piekarnika. Bierzemy łyżkę i powoli masę wylewamy na 4 części, powoli dodając aby lekko się rozlała. U nas koniec końców dwa placki się zlały ze sobą, ale wystarczyło je tylko przeciąć i było po kłopocie. Tym sposobem mamy 4 placki na raz i nie musimy ich smażyć osobno i stać przy patelni. Oczywiście jeśli nie macie nic przeciwko wszystko można równie dobrze usmażyć, ja po prostu jestem wygodnicka. Piekarnik nastawiam na 200 stopni i wrzucam placki na 15 minut. 



I gotowe, placki same w sobie są słodkie więc jeśli nie chcecie nic dodawać to nie trzeba ale polecam świeże owoce, smakują najlepiej. Mam nadzieję że przepis Wam się przyda i go wypróbujecie.

Pozdrawiam,


16 komentarzy on "Pieczone placki bananowe..."
  1. Nie jadłam jeszcze śniadania, a tu takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o tak będę próbować. Może mi się uda w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najdłużej to czekałam aż mi się piekarnik nagrzeje ;). Więc weekend chyba jest na takie rzeczy najlepszy.

      Usuń
  3. Kiedyś robiłam placki bananowe, ale z trochę innego przepisu. Tam chyba były tylko dwa składniki. :D Ten również z chęcią wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To był pierwszy przepis na jaki się natknełam :)

      Usuń
  4. Chciałabym zrobić "coś innego" na śniadanie, właśnie jakieś placki itp... ale jakoś mi to nie wychodzi. :D Może w końcu się uda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinno, ciężko żeby tu coś nie wyszło :)

      Usuń
  5. lubie takie i od czasu do czasu jadam:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zacznę chyba częściej robić takie śniadania :)

      Usuń
  6. Pyyyyyszota! Uwielbiam placuchy i uwielbiam banany. W duecie bajka! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba z tego wszystkiego to najbardziej uwielbiam masło orzechowe :P

      Usuń
  7. mniam :) ale apetycznie wyglądają :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smażyłam takie, ale nigdy nie piekłam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za jedym razem mamy 4 ;) i są mniej tłuste.

      Usuń

Auto Post Signature

Auto Post  Signature