Domowa granola...

poniedziałek, 6 czerwca 2016
   Cześć wszystkim! Granola, musli, płatki śniadaniowe czyli wybór wielu ludzi na całym świecie gdy sięgają rano po śniadanie. Patrząc na etykiety tych pierwszych czyli granoli często widzę że są one pełne cukru, a te które tego cukru mają mniej i są uważane za zdrowsze kosztują majątek. Musli nie wybieram z prostej przyczyny, nie przepadam za dodatkami które w nich są. Mam dla Was świetny przepis na domową granolę do wykonania samej, który nie dość że będzie smaczny to i zdrowy.



Składniki:
500g płatków owsianych
120g wiórków kokosowych
50g pestek dyni
70g płatków migdałów
50g orzechów włoskich
25g jagód goji
75g nasion konopii(opcjonalnie)
4 łyżki miodu
1,5 łyżki oleju kokosowego.

   Oczywiście możecie zmienić dodatki, albo je zmniejszyć. Podstawą tej granoli są płatki owsiane, miód i olej kokosowy. Ja uwielbiam bakalie, oprócz rodzynek których nie cierpię ich, więc dlatego jest ich tyle.  Orzechy włoskie jak i migdały warto pokroić na drobniejsze kawałki aby nie przeszkadzały przy jedzeniu. Co do miodu polecam Wam wielokwiatowy ponieważ jest słodki i nie jest cierpki. Możecie również użyć syropu klonowego, też nada fajnej konsystencji granoli.


   Sam przepis jest dziecinnie prosty, wrzucamy płatki owsiane, następie pozostałe składniki, a na koniec miód i olej aby wszystko ładnie nam się połączyło. Olej kokosowy możecie sobie lekko podgrzać aby miał płynną konsystencję, będzie łatwiej go wymieszać z suchymi składnikami. Następnie wszystko wykładamy na papier do pieczenia i wrzucamy do piekarnika na 160 stopni na 30 minut. 



   I tak o to mamy własną domową granolę, ze składników jakie lubimy i bez dodatku cukru. Ten przepis zapełni dwa litrowe słoiki (moje są z Ikei). Pamiętajcie granole możemy jeść z jogurtami naturalnymi, greckimi, z mlekiem czy też jako przekąskę pomiędzy posiłkami na sucho.


A wy jakie dodatki lubicie w granoli czy w musli?
Pozdrawiam,

12 komentarzy on "Domowa granola..."
  1. Uwielbiam taką domową granolę, często sobie taką robię :) Idealna, zdrowa przekąska :)
    Pozdrawiam serdecznie, Juliet Monroe KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zmieniam pomyśły na śniadanie ale często wracam do granoli :).

      Usuń
  2. Jakie Ty jesz dobre jedzonka! :)
    O tak! Rodzynki się fuuuu.
    Moje śniadanie zawsze praktycznie wygląda tak samo: kanapki, czasem z owocem albo płatki.
    Jednak ostatnio zaszalałam i jadłam pomarańcza z jabłkiem, słonecznikiem i jogurtem naturalnym, taka a'la sałatka śniadaniowa. Na większą kreatywność rano u siebie nie liczę. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się jak tylko moge ;). Ja się odzwyczaiłam od jedzenia kanapek przynajmniej rano.

      Usuń
  3. Uwielbiam domową granolę i co jakiś czas sobie taką robię. Moja obecna właśnie się kończy, więc niedługo zabieram się za nią ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raz na jakiś czas można zrobić, u mnie te dwa słoje starczą na długo :)

      Usuń
  4. Wygląda przepysznie :) mam słabość do miodu i suszonych owoców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wole orzechy szkoda tylko że takie kaloryczne ;)

      Usuń
  5. uwielbiam takie rzeczy jeść ;) szczególniej jak nie ma w tym rodzynek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze rodzynki wyrzucam :), nie cierpię ich.

      Usuń

Auto Post Signature

Auto Post  Signature