Jak przetrwać dzień w łóżku?

środa, 18 stycznia 2017
  Cześć wszystkim! Ostatnio leżąc chora w łóżku wpadłam na pomysł aby stworzyć post który może pomoże którejś z Was przetrwać gorszy dzień. Zauważyłam z wiekiem, że gdy dopada mnie przeziębienie bądź angina nie mam siły na nic i wolę chociaż jeden dzień spokojnie przeleżeć aby następnego dnia czuć się o niebo lepiej.

Rozrywka
  Jak spędzić ten czas w łóżku i się nie zanudzić? Dla mnie wyborem numer jeden jest laptop i mnóstwo filmików na youtubie, które muszę nadrobić, bądź serial. Obecnie oglądam tylko Wikingów, ale polecam Wam również The Crown, Stranger Things, czy klasykę którą jest dla mnie Seks w Wielkim Mieście. Jestem w stanie obejrzeć losowy odcinek i wiem że zawsze będzie to dobry wybór.

  Jeśli chodzi o książki, to w tym czasie nie sięgam nigdy po ciężkie lektury, ponieważ przyznaję że gdy jestem chora to ból głowy mnie nie opuszcza i ciężej jest mi się skupić. Obecnie do mojej biblioteczki trafiły dwie nowe pozycje, Chcieć mniej Katarzyny Kędzierskiej oraz Hygge - Duńska sztuka szczęścia Marie Tourelle Søderberg. Obie pozycje na pewno będą świetne, ponieważ nie zmuszają nas do wielkiego analizowania i rozmyślania. Warto również sięgnąć po jakieś magazyny, choć przyznaję że kupuję ich coraz mniej bo niestety, ale treści które tam znajduję są coraz niższych lotów. 

Kosmetyki
  W łóżku i podczas choroby warto nie zapominać o pielęgnacji. U mnie niestety często jedynym objawem choroby jest katar, który jest od rana do wieczora przez co moja skóra wokół nosa i górnej wargi jest podrażniona i zdarta. Dlatego zawsze przy łóżku mam ze sobą krem nawilżający oraz balsam do ust. Dwa produkty, które uratowały moją skórę tym razem to Clinique, Dramatically Different Moisturizing Gel oraz Carmex o pięknym zapachu mango i brzoskwini. O ile balsam znałam i bardzo kiedyś sobie go chwaliłam, tak ten krem mnie bardzo zaskoczył. Często mi się zdarza, że kremy nawilżające pieką moja skórę pod nosem, w tym przypadku nie było takiej sytuacji. Skóra jest nawilżona, szybko się regeneruje, a po chorobie nie ma śladu. Dodatkowo jest mega wydajny, jedna pompa wystarczy na pokrycie całej twarzy. 


Coś ciepłego
  Jako wielka fanka ciepłych napojów nie mogło tutaj zabraknąć herbaty z miodem i cytryną, która w sumie towarzyszy mi każdego dnia w okresie zimy. Gdy jestem chora staram się pić zdecydowanie więcej napojów aby rozgrzać ciało od środka. Świetnie spisze się również herbata z cytryną i imbirem jeśli smak tego ostatniego składnika Wam nie przeszkadza. 

  Nie wiem jak Wy, ale gdy doskwiera mi choroba to nie mam ochoty na ciężkie jedzenie i najchętniej jadłabym tylko wszelkiego rodzaju zupy i kremy. Żurek, krem z borowików czy rosół to chyba zawsze dobre rozwiązanie jeśli chodzi o gorsze dni. Czasem złapie mnie też przeogromna ochota na coś słodkiego i jest o najczęściej ciasto, w te dni sobie nie odmawiam, ale jem z umiarem. 

Dzień po 
  Nie oszukujmy się, nasza skóra następnego dnia po chorobie jest mocno wysuszona, odwodniona i wygląda na zmęczoną. Odstawcie na ten jeden dzień wszystkie matujące produkty i zastąpcie je tymi nawilżającymi. Lekki podkład, korektor nawilżający pod oczy, róż i rozświetlacz to na pewno powinno się znaleźć na twarzy, ale warto również dodać cielistą kredkę na linię wodną aby oko wyglądało na wypoczęte. Niestety prawdopodobnie Wasza skóra zje podkład w ciągu dnia, ale jeśli musicie wyglądać nienagannie przez cały dzień to warto nałożyć przed makijażem bazę nawilżająca. Polecam Wam tą od Too Faced, Hangover która jest na bazie wody kokosowej i bardzo dobrze nawilża naszą skórę i przedłuża makijaż. 

I tak właśnie radzę sobie w moje dni chorobowe, najczęściej wytrzymuję w łóżku cały jeden dzień bo niestety szybko się nudzę i moje cztery litery mnie bolą. Dajcie znać jak Wy sobie radzicie w takie dni i może polecacie jakiś cudowny środek?
Pozdrawiam,




*- źródło zdjęć * klik *

19 komentarzy on "Jak przetrwać dzień w łóżku?"
  1. Dawno nie spędziłam takiego dnia w łóżku, ale podstawą zawsze jest gorąca herbatka z cytryną i ulubione seriale / książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja dawno już nie miałam okazji leżeć tak w łóżku ale nowy rok, nowe przyziębienie się włączyło ;P.

      Usuń
    2. Ja dawno przeziębiona byłam niestety ;)

      Usuń
    3. 'nie byłam' miało być :D

      Usuń
  2. U mnie dzień w łóżku nie jest absolutnie możliwy ;) Takie uroki bycia mamą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie koty szaleją zawsze rano więc nie mogę spokojnie poleżeć ale dzieci to już wyższy poziom wtajemniczenia ;).

      Usuń
  3. Ostatnio miałam tydzień w łóżku:P jutro dopiero podniosę swe zwłoki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha ja w sumie cały weekend umierałam ;).

      Usuń
  4. Podpisuję się pod wszystkim, co napisałaś :) Chociaż ja zawsze w trakcie choroby ani myślę o niczym innym, jak tylko o spaniu, serialach i ciepłej herbacie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak sen jak najbardziej, a w przerwach herbata z serialem ;P.

      Usuń
  5. Świetny post, ja jak spędzam dzień w łóżku ze względu na chorobę to... dolewam wkładki do herbaty albo robię "parówkę" z ziół czy olejku z drzewa herbacianego, żeby nos odblokować - pomaga ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :), oj parówki kiedyś stosowałam ale czasami oczy mnie strasznie szczypały po nich.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Mnie najczęściej również wystarcza laptop ;).

      Usuń
  7. Niech tylko mam przy sobie książkę i mogę leżeć cały dzień :) Aaa, no i herbatka na zmianę z kawą :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio ze względu na dolegliwość związaną z oczami spędziłam 2 dni praktycznie w ciemności i to dopiero były tortury, a jedyną rozrywką była moja wyobraźnia :D Całe szczęście choruję bardzo rzadko, bo nie lubię takiego lenistwa :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to cieszę się że wszystko już w porządku, ja w wakacje straciłam słuch na dwa tygodnie i to była dla mnie męczarnia :).

      Usuń
  9. jaaa nie mam problemu z dniem w lozku, bo jestem malym leniuchem. jednak lezenie chorym to juz inna bajka...zwykle przesypiam chorobsko ;)

    OdpowiedzUsuń

Auto Post Signature

Auto Post  Signature